30 października 2015

Przygoda w Miasteczku Mamoko

W niezwykłą podróż do Miasteczka Mamoko zaprasza nas dzisiaj biblioteka
Szkoły Podstawowej nr 41 w Gliwicach!
Miasteczko Mamoko, to jedyna w naszej bibliotece książka bez słów. Została zakupiona z myślą o najmłodszych czytelnikach, tymczasem okazało się, że również uczniowie klasy szóstej po nią sięgają, aby opowiadać sobie różne zabawne historyjki, inspirowane ilustracjami. Postanowiłam to wykorzystać i namówiłam trzy najwierniejsze czytelniczki „Miasteczka Mamoko” do napisania krótkich opowiadanek.

Efekt przerósł moje najśmielsze oczekiwania! W ciągu zaledwie paru dni otrzymałam trzy prawdziwe arcydziełka – kartkę z pamiętnika, list do babci i notatkę prasową. 
I właśnie wtedy wpadłam na pomysł, aby z tekstów napisanych przez Zuzię, Madzię i Sarę, stworzyć książeczkę.
Tak powstała nasza unikatowa, jedyna na świecie tekstowa wersja „Miasteczka Mamoko”. 
Podczas niedawnych Targów Ksiązki w Krakowie odwiedziłam stoisko Wydawnictwa „Dwie Siostry” i pochwaliłam się naszym „białym krukiem”.
Wydawnictwo, w dowód uznania, sprezentowało dziewczynkom trzy piękne torby na ramię. Dziękujemy!!!
Cała klasa jest dumna ze swoich koleżanek! A nasza autorska książeczka… powędrowała do biblioteki. Zaczytują się w niej i duzi i mali. Można z niej korzystać tylko na miejscu, bo to przecież prawdziwy skarb!

"Miasteczko Mamoko"
autorzy - Aleksandra i Daniel Mizielińscy
Wydawnictwo "Dwie Siostry"