18 czerwca 2016

" Co mi w duszy gra..."

O tym, ile radości i satysfakcji potrafi dać muzyka, napisała do nas Pani Anna Nowacka z Opatówka. Pani Anna -  bibliotekarka, chórzystka i nauczycielka muzyki, jest kolejną osobą, która zdecydowała się napisać do nas o swoich pozabibliotecznych zamiłowaniach. Dziękujemy!
Jestem bibliotekarzem w Gimnazjum im. Agatona i Stefana Gillerów w Opatówku. Tak prawdę mówiąc dosłownie mogę powiedzieć, że coś mi "w duszy gra". Śpiewam w chórze kameralnym, który działa przy Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym UAM w Kaliszu. Pasję tę rozwijam od czasów studenckich na tejże uczelni. Koncertujemy w kraju i za granicą, zdobywamy czołowe miejsca, konkurując ze znanymi i docenianymi chórami.  W gimnazjum, oprócz stanowiska bibliotekarza, jestem również  nauczycielem muzyki, zajmuję się uczniami uzdolnionymi muzycznie, zwłaszcza wokalnie. Przygotowuję ich do konkursów, występów, przedstawień, koncertów itp. Występy uczniów, zawsze nagradzane gromkimi brawami, wysokie lokaty zdobyte przez nich w konkursach wokalnych, przynoszą mi wiele satysfakcji i radości. Są dowodem po prostu na to, że warto...
Dziś nie wyobrażam sobie życia bez muzyki i śpiewu, która kształtuje wrażliwość, wyobraźnię i jest cudownym sposobem na życie.