11 czerwca 2016

Harcerskie ideały bibliotekarza

Miło nam przedstawić kolejną bibliotekarkę z pasją. Szanowni Państwo, oto bibliotekarka - harcerka,  pani Marta Romańska - Kolisko.
Jestem nauczycielem bibliotekarzem w SP7 w Tychach i jednocześnie drużynową 104 Drużyny Wędrowniczej „Green Team” w Chorzowie – miasta w którym mieszkam. Swoją przygodę z harcerstwem rozpoczęłam w 2004 r. kiedy to postanowiłam wstąpić do drużyny, zupełnie nieświadoma możliwości i korzyści płynących z działalności harcerskiej. Wiedza, zabawa i służba harcerska pozytywnie wpływają na rozwój człowieka od najmłodszego zucha po dojrzałego instruktora harcerskiego. Swoje doświadczenia harcerskie postanowiłam połączyć z zainteresowaniem książką, podczas studiów z zakresu informacji naukowej i bibliotekoznawstwa, poprzez udział w konkursie na pracę naukową dotyczącą harcerstwa, organizowanym przez Związek Harcerstwa Polskiego. W swojej działalności harcerskiej pracuję z młodzieżą 14 lat wzwyż. Nie przeszkadza mi to jednak w tym, aby pokazać naszym młodszym uczniom, jak wiele można osiągnąć jako harcerz. Niedawno zorganizowałam warsztaty, podczas których pokazałam uczniom chociaż namiastkę możliwości, których można się nauczyć w harcerstwie.