13 listopada 2018

Wakacyjny lifting biblioteki

Bardzo się cieszymy z nowej znajomości. Do grona współpracujących z nami nauczycieli bibliotekarzy dołączyła pani Iwona Pietrzak-Płachta ze Szkoły Podstawowej im. Róży Kołaczkowskiej w Pliszczynie (woj. lubelskie). O poziomie jej zaangażowania w pracę, niech świadczy poniższa relacja z wakacyjnego remontu biblioteki. Pani Iwonie gratulujemy kreatywności i talentu!


W wakacje 2018 r. własnymi rękami ( no z pomocą kierownika i p. konserwatora - czyli mężczyzn, którzy byli niezbędni do ciężkich i brudnych robót ) przeprowadziłam lifting mojej biblioteki.


Zorganizowałam miejsce do wygodnego czytania, stare meble pomalowałam i poprzecierałam, stworzyłam ze starych książek ozdoby na ściany, ze skrzynek stoliki, z gazet wytapetowałam napis na ścianie. Tchnęłam nowe życie w nieco przykurzone i niedoinwestowane pomieszczenie ... stało się jasne, nowoczesne, zachęcające do przebywania w nim i odpoczynku. Przyjazne... 



Dyrekcję poprosiłam tylko o puszkę farby, pędzle i lakier... i dwa gazetniki z Ikei. Reszta to pomysł, własna inwencja i inicjatywa. Z efektem WOW!!! Bo uczniowie i nauczyciele tak właśnie reagowali. 



Może to inspiracja dla bibliotekarzy małych szkolnych bibliotek, gdzie oprócz obowiązkowych regałów lądują niepotrzebne już gdzie indziej i do niczego niepasujące meble, szafki, każda "z innej parafii"?  Może warto pokusić się o pomysł na własną wizję swojej, nawet małej, biblioteki? Przecież bibliotekarze to ludzie wielu talentów!