7 grudnia 2018

Książkowy kalendarz adwentowy

Adwent dopiero się rozpoczął, więc może któraś z bibliotek zechce wykorzystać pomysł pani Marii Stawiarz na nietypowy kalendarz adwentowy. Pani Maria pracuje z uczniami klas VII, VIII i III gimnazjum w jednej z dwóch bibliotek funkcjonującej po reformie w dwóch budynkach Publicznej Szkoły Podstawowej nr 12 w Kędzierzynie-Koźlu.


Czas przedświąteczny wykorzystuję do zainteresowania uczniów książką. W ubiegłych latach propagowałam zbiory biblioteki w akcji „Wypożycz sobie prezent na święta.”

W tym roku po raz pierwszy przygotowałam kalendarz adwentowy, w którym zamiast czekoladek będą książki. Każdą z nich opakowałam w szary papier, ozdobiłam kolorowym sznurkiem i oznaczyłam cyframi od 1 -24. Wszystkie książki zawiązałam na pomalowanej gałęzi i powiesiłam na ścianie w czytelni, tworząc w ten sposób dodatkową dekorację świąteczną.


Zasady Kalendarza adwentowego musiałam troszkę zmienić czyli dostosować do możliwości korzystania przez wielu uczniów. Opracowałam listę, w której na każdy dzień adwentu wpisałam po 10 tytułów. Wybrałam te, o których już wiedziałam, że podobały się naszym czytającym uczniom.

Zainteresowani uczniowie najpierw wyszukiwali na kalendarzu „paczuszkę” oznaczoną cyfrą danego dnia, a następnie podawali liczbę 1-10 i otrzymywali książkę z mojej listy.

Akcja ,,Książkowy kalendarz adwentowy" trwa i muszę przyznać, że uczniowie są zainteresowani taką formą wypożyczeń.