19 stycznia 2019

Spotkanie z blogerem w bibliotece SP nr 4 w Augustowie

Czy w Waszej miejscowości działa bloger książkowy? Rozejrzyjcie się, popytajcie, zajrzyjcie do internetu, a kiedy okaże się, że macie taki skarb na wyciągnięcie ręki, nawiążcie współpracę.


Komu nastolatek szybciej uwierzy, że książka jest fajna? Pani bibliotekarce, czy koledze? Myślę, że jednak koledze, dlatego na spotkanie z siódmoklasistami zaprosiłam blogera książkowego z sąsiedniego liceum. 

Maciek Trojanowski prowadzi blog "Czytanie jest Spoko", współpracuje z wydawnictwami, recenzuje książki, ma na koncie wywiady ze znanymi pisarzami. Wie, co jest modne, co jest ciekawe, co może zainteresować nastolatków. To on pomógł mi przygotować listę zakupów książek w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Kiedy już książki kupiłam i przygotowałam do wypożyczania, Maciek przyszedł do mojej biblioteki, żeby o zakupionych nowościach opowiedzieć i zachęcić do ich wypożyczania. Zrobił to bardzo skutecznie. Bezpośrednio po spotkaniu siódmoklasiści wypożyczyli kilkanaście książek i wciąż przychodzą po kolejne. 


Zapraszam na blog Maćka: http://czytaniejestspoko.blogspot.com/

Monika Rowińska
biblioteka Szkoły Podstawowej nr 4 w Augustowie