8 listopada 2019

Zdjęcia "Wyobraź sobie..." w SP7 w Toruniu

Skończył się Październik Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych i powoli spływają do nas relacje z obchodów. Tegorocznym hasłem święta było: "Wyobraź sobie...". Oto relacja ze Szkoły Podstawowej Nr 7 im. Mikołaja Kopernika w Toruniu.



Zosia z kl. VI i "Cudowny chłopak"


W tym roku, zainspirowana plakatem dotyczącym MMBS zamieszczonym we wrześniowym numerze czasopisma "Biblioteka w Szkole", postanowiłam najpierw przeprowadzić zajęcia plastyczne z uczniami, a następnie w zależności od efektów wykonać zdjęcia promujące czytanie. 


Roksana z kl. VI i "Opowieści z Narnii"

Uczniowie z klas 4, 5 i 6 podczas zajęć w bibliotece szkolnej tworzyli ilustracje do ulubionej, bądź ostatnio czytanej lektury. Mogły to być także jakieś "złote myśli" odnoszące się do treści książki. Kilka prac wybrałam do projektu fotograficznego. Najpierw powstałe rysunki zeskanowałam (można też zrobić zdjęcia), później autorki rysunków poprosiłam o pozowanie do zdjęć z lekturami, które wybrały. Następnie w jednym z programów graficznych połączyłam zdjęcia osób i rysunków umieszczając je w chmurce myślowej (można do tego wykorzystać najzwyklejszy Paint). W ten sposób wygląda to tak, jakby dzieci sobie coś wyobrażały. W rogu zdjęć umieściłam napis akcji przygotowany z fragmentów plakatu BwSz. Całość urozmaiciłam dodatkami kolorystycznymi. Prace ukazały się wcześniej w szkolnej gazetce, promując bibliotekę szkolną. Przed opublikowaniem materiału na blogu, poprosiłam o wyrażenie zgody przez rodziców uczniów na wykorzystanie wizerunku uczennic.
Uczniowie chętnie biorą udział w takich przedsięwzięciach, podsuwają swoje pomysły, i choć zabierają one trochę czasu, efekty dają satysfakcję.


Zosia z kl VI i "Harry Potter"


Yevheniia z kl. V i manga „Somali”



Plakat tegorocznej edycji z "Biblioteki w Szkole", nr 09/2019

Relacja: Izabela Kamińska-Smolarek