5 czerwca 2020

Praca zdalna cd.

Dzisiejszą relację nadesłała nam Pani Karolina Mrówczyńska Król nauczycielka bibliotekarka w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Kowalewie.

Zaraz po ogłoszeniu pandemii i izolacji w domach, nie zostawiłam swoich czytelników samych. Na stronie szkoły zamieściłam obszerną i bogatą bazę odsyłaczy, linki stron z darmowymi audiobookami, czasopismami dla uczniów i nauczycieli. Umieściłam w formie padletów materiały do zdalnej pracy z wszystkich przedmiotów. Zaraz potem wprowadzono platformę w naszej szkole moodle na której rozpoczęłam pracę zdalną. Na początku musiałam sama opanować obsługę tego programu. Przemyślałam, że będę zamieszczać materiały dla uczniów, rodziców i dla nauczycieli. Chociaż pandemia to trudny czas jestem pozytywną osobą i moje materiały miały pobudzać do nauki i pracy. Na platformie prowadzę bibliotekę, świetlicę i doradztwo zawodowe. Umieściłam też bajki terapeutyczne Poznajcie Jeżyka Bartka, który musiał zostać w domu… https://dzieciecapsychologia.pl/jezyk-bartek/„Jeżyk Bartek zostaje w domu”, autorstwa psycholog i nauczycielki języka polskiego Marty Mytko, to historia tytułowego Jeżyka, który z powodu wirusa musiał zostać w swojej norce. "Masz tę moc" to zupełnie darmowa książka dla dzieci w formacie pdf. Agnieszka Frączek, Ewa Podleś, Wydawnictwo Olesiejuk. Książka powstała przy współpracy lekarzy i psychologów. Opracowania lektur przed sprawdzianem dla VIII klasy, zadania literackie, gry, (przygotowane w programach i aplikacjach internetowych, Worldwall , Create Genially quizzy), filmiki w programie kizoa na dzień Mamy prezentacja książek z mamą w roli głównej, prace plastyczne uczniów tez tworzyłam kolaże, przygotowałam tez chmurę wyrazów reklamując bibliotekę. Na bieżąco informowałam o wydarzeniach czytelniczych, spotkaniach z pisarzami, spektaklach , słuchowiskach radiowych czy o konkursach związanych z książkami. Starałam się wykorzystywać narzędzia internetowe filmy muzykę, aby treści były atrakcyjne dla dzieci. W czerwcu zamieściłam link do piosenki Magdaleny Bereda i jej brata o koronawirusie, żeby bardziej zachęcić do nauki i pracy, że to ma sens, żeby nie tracili nadziei, że jeszcze będzie dobrze. Piosenka jest super w stylu rap. Udostępniłam dzieciom audiobooki z biblioteki loloki, pięknie czytanych przez lektora i zaopatrzonych w kolorowe ilustracje. Nie oderwiecie się od nich. Każdy znajdzie coś dla siebie. Miłego słuchania i czytania. Dzieci mogły poznać program do robienia e książeczek. Zapoznałam również czytelników jak zakładać bloga? 
Wiem, że dużo rodziców i dzieci korzysta z facbooka, więc też tam zamieszczam posty i informacje z biblioteki. Miło jest , jak pozytywnie ktoś oceni. Mam wtedy satysfakcję, że uczniowie odwiedzają bibliotekę. Chociaż mam świadomość, że nie wszyscy z różnych przyczyn. Oto kilka moich działań:
1. Konkurs zdjęcie z książką
2. Konkurs plastyczny 100 rocznica Urodzin Jana Pawła II
3. Prezentacje książek o mamach przygotowana w programie kizoa
4. Konkurs na dzień mamy
5. Lekcja jak założyć bloga ?
6. Konkurs Kolaż wspomnień „Moja szkoła” (uczniowie poznali program https://fotoram.io/collage/pl do wykonania kolażu)


  Dziękujemy za relację i witamy  na stronie Biblioteki Szkolne Online