16 lutego 2016

Walentynkowo

Walentynki bardzo często świętowane są w bibliotece. Najbardziej oczywiście cieszą nas takie obchody tego święta, które popularyzują czytelnictwo i zachęcają do odwiedzania biblioteki. Oto relacja pani Małgorzaty Wróbel ze Szkoły Podstawowej nr 8 w Zgierzu. 
W tym roku 14 lutego przypada w niedzielę, dlatego w tygodniu go poprzedzajacym przygotowałam dla naszych uczniów 45 tajemniczych książek-niespodzianek. Zapakowałam wybrane tytuły książek w papier z walentynkowymi dekoracjami oraz wystawiłam je w widocznym miejscu w bibliotece. Ponadto każda z zapakowanych książek została opatrzona krótkim hasłem, które miało zachęcić do wypożyczenia właśnie jej. Hasła były różne np. : ,,Jak to jest gdy po raz pierwszy poznaje się smak miłości...?" ,,Pietro niżej w bloku zamieszkuje przystojny chłopak..." ,,Ala, Monika i On... przystojny Tomek..."  ,, Kto jest dla niej ważniejszy Marian czy...?" Wybrane książki podzieliłam na odpowiednie grupy wiekowe dla uczniów kl. I - III i IV – VI.
Uczniowie odwiedzający bibliotekę sami wybierali książki na swoje walentynkowe randki. Akcja ta wzbudziła wiele pozytywnych reakcji i uśmiechów. Wybór w ciemno prawdopodobnie wpłynął również na poszerzenie gustów czytelniczych. Użytkownicy biblioteki mieli okazję zabrać do domu i przeczytać książki, których być może w tradycyjny sposób nigdy by nie wypożyczyli.