6 lutego 2017

Kącik czytelniczy w warszawskiej podstawówce

Bibliotekarze szkolni podejmują różnorodne działania, żeby ich biblioteki były jak najbardziej atrakcyjne dla uczniów. Jedną z takich inicjatyw podjęła Pani Dorota Guba - nauczyciel bibliotekarz ze Szkoły Podstawowej nr 357 w Warszawie.
Urządzeniu kącika czytelniczego dla uczniów poświeciłam trochę czasu. Wyszukałam  w Internecie odpowiednie rzeczy, zakupiłam je i umeblowałam kącik.

Stworzenie kącika spowodowało, że przybyło dużo nowych czytelników, aż do tego stopnia, że dzieci kłóciły się o miejsca siedzące. Uczniowie nie chcieli wcale wychodzić z biblioteki, bo czuli się w niej bardzo dobrze. Zasiadali na kanapach, pufach i dywanie, czytali w ciszy książki oraz przeglądali czasopisma.

Z moich obserwacji wynika, że takie miejsce jest bardzo potrzebne w szkole, bo to miejsce, gdzie dzieci choć w jakiejś części poczują się jak w domu - zdejmą kapcie, usiądą w ciszy na kanapie i wkroczą w świat pełen przygód dzięki wspaniałym książkom.
Kącik istnieje zaledwie trzeci tydzień, a wciąż przybywa dzieci i tylko słyszymy ich pozytywne reakcje na widok stworzonego miejsca dla nich.
Zachęcam do stworzenia takiego miejsca w bibliotece, jeśli Dyrekcja Szkoły wyrazi zgodę na taki wydatek. W tym roku planujemy zrobić kącik czytelniczy dla klas starszych, mam nadzieję, że Nam się uda.
Dziękujemy za relację, gratulujemy i trzymamy kciuki.