25 marca 2017

Promujemy talenty!

Na rynku ukazała się niedawno nowa książka dla dzieci pt. „Przygody Bezy i Pyzy. Zbiór opowiadań dla dzieci na każdą porę roku”. Książka opowiada o przygodach pary sympatycznych stworków i przeznaczona jest dla najmłodszych czytelników. Co ciekawe, autorką i ilustratorką jest jedenastoletnia gliwiczanka, uczennica Szkoły Podstawowej nr 9, Marta Radziewicz-Winnicka.
Swojego pierwszego w życiu wywiadu udzieliła "Bibliotekom Szkolnym Online".
W imieniu redakcji rozmowę przeprowadziła Beata Haładus. 



Biblioteki Szkolne Online - Masz dopiero 11 lat, a już wydałaś swoją książkę. Jakie to uczucie?
Marta Radziewicz-Winnicka - Na pewno jestem z siebie dumna i przede wszystkim szczęśliwa z tego powodu.

BSO - Czy wśród autorów książek dla dzieci masz jakiegoś idola? Może na kimś się wzorowałaś?
Marta - Nie wzorowałam się na żadnej książce, lecz w dzieciństwie rodzice dużo mi czytali. Na przykład "Misia Uszatka" Czesława Janczarskiego. Lubiłam też ”Krecika” Zdenka Milera. W obu książkach były wspaniałe rysunki.

BSO - Głównymi bohaterami są Pyza i Beza. Czy możesz opowiedzieć kim są i skąd się wzięły?
Marta
Są to postacie, które dawno temu wymyśliłam i narysowałam, więc można powiedzieć, że wzięły się z mojej wyobraźni. Jednak ich przygody zostały opisane w realnym świecie.
 fot. Interni Studio
BSO - Książeczka jest również przez Ciebie bardzo ładnie zilustrowana. Rysowanie to Twoja druga pasja?
Marta - Tak, bardzo lubię rysować, oprócz tego mam wiele pasji i zainteresowań, które są zawarte w książce i realizowane przez Bezę i Pyzę.
BSO - Muszę Cię pochwalić. "Przygody Bezy i Pyzy" bardzo dobrze się czyta. Czy uczestniczyłaś w jakichś warsztatach literackich, czy ktoś Ci pomagał w pisaniu?
Marta - Nie uczestniczyłam w żadnych warsztatach literackich. Książkę napisałam samodzielnie, ale nie powstało to od razu. Pisanie trwało około trzech lat, a każde opowiadanie było oddzielną książeczką.

BSO - Będą kolejne części?
Marta - Jeszcze tego nie wiem.
  fot. Interni Studio
BSO - Na koniec chcemy poprosić Cię o poradę. Badania wykazują, że dzieci coraz mniej czytają. Ciebie na pewno do czytania przekonywać nie trzeba. A jak zachęcić do tego Twoich rówieśników? Jest na to jakiś sposób?
Marta - Może moja książka jest odpowiedzią na ten problem, bo zaczęłam ją pisać dla dzieci mając zaledwie 8 lat. Przez to, że jest bardzo autentyczna i spontaniczna, dobrze dociera do czytelników. Potwierdzeniem tego jest bardzo miła reakcja moich koleżanek na książkę.
BSO – Dziękujemy Ci za rozmowę, serdecznie gratulujemy, życzymy grona wiernych czytelników i rozwijania literackich pasji.
Marta – Bardzo dziękuję, mam nadzieję, że życzenia się spełnią.
W imieniu autorki zapraszamy do śledzenia oficjalnego blogu Bezy i Pyzy 
Książka ukazała się w lutym 2017 r. nakładem INTERNI STUDIO.