30 stycznia 2020

5 books challenge w Inowrocławiu

Pani Joanna Kraszkiewicz ze Szkoły Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu podsumowuje styczniowe wydarzenia w swojej bibliotece.


W ramach współpracy z Biblioteką Miejską wybrałam się 17 stycznia z uczniami klasy 5 a na zajęcia o historii naszego miasta z okazji Dni Inowrocławia. Panie z biblioteki przygotowały ciekawą prelekcję z pokazem pocztówek i rycin z widokami dawnego Inowrocławia.


20 stycznia natomiast w naszej bibliotece podsumowaliśmy akcję NASZE WYZWANIE KSIĄŻKOWE (5 books challenge). Finalistom wręczono nagrody i wyróżnienia, każdy uczestnik spotkania otrzymał też dyplom i słodycze.

A tu przepis pani Joanny na akcję 5 books challenge, do której inspiracje znalazła na naszym blogu:

W październiku ogłosiłam akcję w szkole na plakatach i blogu naszej biblioteki, następnie zorganizowałam spotkania w klasach, na których wyjaśniałam zasady akcji i prezentowałam wybrane książki. Rozdawałam też dzieciom karty uczestnictwa.
Zadaniem każdego uczestnika było wypożyczenie ze szkolnej biblioteki 5 różnych książek i opisanie ich w karcie uczestnictwa.
Te książki to: polskiego autora, tłumaczona, komiks, popularnonaukowa, baśń lub legenda.
Uczniowie mieli podać autora, tytuł, napisać kilka zdań o treści i ewentualnie narysować ilustrację. Wszystko rodzice potwierdzali podpisem.
Akcja trwała do końca grudnia, w styczniu sprawdziłam prace i przyznałam nagrody.

Dziękujemy za relację