28 maja 2020

Quizy - praca zdalna w SP3 w Zamościu

Dziś szczegółami jednej z form pracy zdalnej z uczniami dzieli się z nami pani Jolanta Gontarz-Doszla, nauczyciel bibliotekarz w Szkole Podstawowej nr 3 w Zamościu.


12 marca znaleźliśmy się w nowej rzeczywistości, nie tylko szkolnej. Początki pracy zdalnej z czytelnikami nie były łatwe, chociaż uczniowie SP 3 znali już formę online konkursów bibliotecznych, dzięki aplikacji Quizizz. Udało nam się zachęcić uczniów do kontynuacji projektów już prowadzonych przez bibliotekę - zaliczane są online.

Szukając różnych możliwości pracy z czytelnikiem, trafiłam dzięki forum "Biblioteki w Szkole" na ciekawe doskonalenie zawodowe. W marcu wzięłam udział w szkoleniu na platformie moodle Wojewódzkiej Biblioteki Pedagogicznej w Katowicach, filia w Bytomiu: Wordwall - interaktywne quizy. Przyznam, że zachwyciłam się tym narzędziem, ze względu na różnorodne formy proponowanych ćwiczeń, które zmienia się jednym kliknięciem. Program umożliwia również korzystanie z ćwiczeń swoich lub już udostępnionych, na przykład na nagłym zastępstwie. Forma teleturnieju wydała mi się na tyle atrakcyjna, że w kwietniu zaproponowałam ją naszym czytelnikom. Pytania dotyczyły biblioteki szkolnej np. koloru regałów, akcji jakie biblioteka prowadzi, znajomości księgozbioru, a test zawierał pytania, rundy, bonusy itd., jak w prawdziwym turnieju. W zabawie wzięło udział 67 uczniów klas 1-8, ranking uwzględniający poprawność i czas odpowiedzi opublikowałam w dzienniku Librus. Uczniowie otrzymali także punkty z zachowania.

Wiem, że na pewno wykorzystam to narzędzie jeszcze wielokrotnie.



Dziękujemy za nadesłany materiał!