29 maja 2020

Tydzień Czytania Dzieciom w SP6 w Bytomiu

Dziś pomysł na uczczenie Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom nadesłany do nas przez panią Joannę Wesołowską - nauczyciela bibliotekarza z SP nr 6 w Bytomiu.


W związku ze zbliżającym się XIX Ogólnopolskim Tygodniem Czytania Dzieciom zaproponowałam nauczycielom zabawę w #CzytamDalej, którą wymyśliłam zainspirowana i oczarowana pomysłem biblioteki w Rumi #podajksiążkę (https://tydzienbibliotek.sbp.pl/podajksiazke-sukces-wirtualnej-akcji-stacji-kultura-w-rumi/).
Grono pedagogiczne z entuzjazmem przyjęło moją propozycję i tym sposobem udało się przeczytać wspólnie, mimo odległości, wiersz Juliana Tuwima „Lokomotywa”. Dzięki temu wirtualnemu czytaniu dochowana zostanie tradycja akcji „CAŁA SZÓSTKA CZYTA DZIECIOM”. Efekt pracy poniżej:
Wiersz „Lokomotywa” co roku inauguruje ogólnopolską inicjatywę czytania dzieciom.


Oprócz tego planowane jest, żeby w kolejne trzy dni tygodnia uczniowie wysłuchali nagranego audiobooka, jednakże bez ostatniego słowa. Ich zadaniem będzie jego odgadnięcie i zapisanie na kartce.
We wtorek uczniowie usłyszą wiersz Marii Konopnickiej „Czytanie” Wyd. Olesiejuk
„No i chcecie? 
— Chcemy! …….!” (CHCEMY)
W środę wiersz Stanisława Jachowicza „Wandzia” Wyd. Zielona Sowa
„Kto ma książkę, niechaj …..” (CZYTA)
Tu zaznaczę, że do słowa, które im powstanie mają dopisać „Ć”
W czwartek chciałabym zaproponować uczniom szkoły zajęcia czytelnicze z wykorzystaniem książki Masza i Niedźwiedź Moja bajeczka „Gwiazdy małego ekranu” Wyd. Egmont .
Usłyszą: „ Dla wszystkich będzie lepiej, jeśli poczytamy …” (KSIĄŻKI!)
Tym samym powstanie hasło: CHCEMY CZYTAĆ KSIĄŻKI!, które mają mi odesłać, potwierdzając swój udział w imprezie czytelniczej.
W piątek, zgodnie z treścią bajki o Maszy i Niedźwiedziu, zadaniem czytelników będzie stworzyć swój ZACZAROWANY TELEWIZOR, w którym będą leciały programy JAK DOROŚLI CZYTAJĄ DZIECIOM. Może, pojawi się w nim mama czytająca ulubioną książkę lub telefon, z którego dziecko usłyszy głos czytającej babci. W końcu jak zalecają organizatorzy kampanii CPCD - „15 min dziennie. Codziennie”.


Piątek będzie dniem podsumowania tygodnia czytania. Mam nadzieję, że uczniowie będą mogli usłyszeć i zobaczyć inne wiersze przygotowane przez zaprzyjaźnione biblioteki, które zaprosiłam do inicjatywy #CzytamDalej.

Dziękujemy za nadesłany materiał!