3 czerwca 2019

Gdy myślę o książce

Nasza redakcyjna koleżanka Beata Haładus, przysłała nam taką oto relację. Zapraszamy do Szkoły  Podstawowej nr 41 w Gliwicach.


Chciałabym się pochwalić, jak zwykłe zajęcia czytelnicze niespodziewanie przekształciły się w kulturalne wydarzenie na skalę miejską.
Nie ukrywam, że ostatnimi czasy TIK-i stały się moja ulubioną formą pracy z uczniami. Często wykorzystuję rozmaite platformy i aplikacje na lekcjach bibliotecznych, prowadzę na ten temat szkolenia dla nauczycieli, opracowuję publikacje.
Ostatnio zachwyciłam się stroną do tworzenia grafiki Canva i postanowiłam pokazać jej możliwości uczniom klasy ósmej. Zaproponowałam tworzenie plakatów, zawierających myśli o książce i cytaty z ulubionej literatury. Tego typu grafiki to bardzo popularna forma w mediach społecznościowych, z których korzysta młodzież, miałam więc nadzieję, że pomysł się spodoba.
Efekt przerósł moje najśmielsze oczekiwania! Uczniowie bardzo szybko „podłapali”zasady i przygotowali całą masę pięknych projektów, z dojrzałym (jak na ich wiek) przesłaniem.


Byłam zachwycona pomysłowością, wrażliwością i poziomem artystycznym prac! Stwierdziłam, że takie dzieła nie mogą się marnować i muszą wyjść poza mury szkoły.


Moje zajęcia zbiegły się z majowym Tygodniem Bibliotek. Skontaktowałam się z osiedlową filia Miejskiej Biblioteki Publicznej. Podczas rozmowy z panią kierownik Brygidą Karwacką, zrodził się pomysł na urządzenie wystawy. Złapałam wiatr w żagle! Aby mieć stuprocentową pewność co do poziomu merytorycznego prac, poprosiłam o współpracę nauczycielkę informatyki panią Ewę Drabik-Porwoł. Spośród kilkudziesięciu prac wybrałyśmy te najlepsze i oddałyśmy do druku.


Biblioteka przygotowała piękny plakat, zamieściła informację o wystawie na gliwickich stronach kulturalnych i edukacyjnych i wydarzenie poszło w świat! Wystawę, pod nazwą „Gdy myślę o książce”, można było podziwiać do ubiegłego piątku w Galerii Perkoz w Filii nr 5 MBP w Gliwicach.


Relacja - pani Beata Haładus
nauczyciel bibliotekarz w Szkole Podstawowej nr 41 w Gliwicach.
Dziękujemy!