28 kwietnia 2021

Wirtualna wystawa prac uczniów w Dębskiej Woli

Pomysłem na wirtualną wystawę prac uczniów zorganizowaną przez bibliotekę w Szkole Podstawowej im. Jakuba Szelesta w Dębskiej Woli podzieliła się z nami Pani  Anna Piwowarska.


Jak w dobie zdalnego nauczania zorganizować wystawę prac uczniów? Oczywiście wirtualnie. Biblioteka szkolna zorganizowała konkurs, który cieszył się dużym powodzeniem wśród uczniów. Celem konkursu było kultywowanie tradycji wielkanocnych, rozwijanie wyobraźni plastycznej, popularyzacja sztuki ludowej. Zachwyciły mnie wytwory prac, których zdjęcia wpłynęły na moją skrzynkę mailową. Feeria barw, wyobraźnia, zmysł plastyczny - to wszystko cechowało dziecięce koszyczki, kartki, pisanki. Biblioteka to też miejsce kultury. Zatem na szkolnym korytarzu, w bibliotece, na sali gimnastycznej stanęły sztalugi dla małych - wielkich artystów! Wystawa prac zorganizowana przez bibliotekę szkolną rozweseliła pandemiczną rzeczywistość szkolną. Jak można w prosty sposób stać się kuratorem wystawy szkolnych artystów podczas pandemii? Poprzez program Canva! Prosty i intuicyjny w obsłudze pozwolił mi szybko połączyć wszystkie elementy; zdjęcia prac dzieci, fotografie ze szkoły, biblioteki oraz oczywiście sztalugi (zdjęcia z Canvy). Na stronie szkoły wystawa prac dostępna jest jako film, z muzyką w tle, co podnosi walory artystyczne wystawy. Tak biblioteka promuje dziecięce talenty, a szkolne korytarze rozweselają sztalugi z pracami czytelników. Na razie tylko wirtualnie. Mam nadzieję, że wkrótce będziemy mogli się spotkać z czytelnikami na żywo. Życzę tego każdej szkolnej bibliotece!


Dziękujemy!!!