22 marca 2017

Witamy bibliotekę SP nr 3 z Zamościa!

Bardzo się cieszymy, że grono aktywnych bibliotekarzy spod znaku BSO wciąż się powiększa! Dzisiaj debiutancka relacja ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Zamościu. Materiał nadesłała do nas pani Jolanta Gontarz - Doszla.
Pierwszy akapit dedykujemy wszystkim nauczycielom bibliotekarzom, których materiały mieliśmy przyjemność publikować :)
Jestem czytelniczką Biblioteki w Szkole, dlatego od początku śledzę Wasz blog i dzięki Wam korzystam z pomysłów bibliotek z całej Polski, za co jestem Wam wdzięczna. 
Ponieważ uczestniczyłam w projekcie Erasmus, dzięki któremu poznałam nowe dla mnie narzędzia TIK, chciałabym również podzielić się swoimi doświadczeniami.
Dla mnie przydatnym narzędziem okazała się Word cloud (chmura słów lub haseł jak niektórzy tłumaczą), którą można wykorzystać do urozmaicenia informacji o naszych działaniach w Internecie czy na szkolnych gazetkach. Chmura może mieć różne kształty, kolory i czcionki, możemy ją zapisać jako obraz w formacie png o różnych rozmiarach a także zapisać w innych formatach.
Rejestracja i korzystanie z serwisu jest BEZPŁATNE dla celów niekomercyjnych. Serwis jest w języku angielskim ale wystarczy podstawowa znajomość języka (ewentualnie pomoc tłumacza Google :) aby sobie poradzić.
Strona https://tagul.com/ to serwis internetowy, dzięki któremu stworzymy tytułowy plakat konkursu czytelniczego lub umieścimy na stronie internetowej informacje o akcji czytelniczej.
Przesyłam przykłady plakatów, które wykorzystałam w tym roku szkolnym: jest to konkurs czytelniczy „ Czytam sobie” , akcja Narodowe Czytanie”, strona tytułowa kroniki biblioteki oraz plakat projektu „Postaw na rodzinę”.